למה כדאי לנסוע ברכב פרטי בישראל ?

תחקיר מצויין בכלכליסט מספיד את התחבורה הציבורית בישראל ומסביר מדוע כדאי להיות בעלים של רכב פרטי.

האמת ? זה מסוג המסמכים העיתונאיים שאת תוכנם כולנו מכירים - מהמציאות. לאורך השנים כותב שורות אלה גר במושב קטן, בשתי הערים הגדולות של ישראל ובעיר שדה. המסקנה החוזרת היתה אחת ויחידה: אם אתה לא רוצה לבזבז זמן, ורוצה לשמור לעצמך את כל האופציות פתוחות, אתה חייב להיות בעלים של רכב פרטי. אפשרות אחרת, כמובן, היא לגור באיזור שבו הכל במרחק הליכה.

מצלצל לכם פעמון ? כן. מצבה של התחבורה הציבורית בישראל הוא הסבר מצויין לעלות המגורים בתל-אביב ודומותיה.  לא רק שהתחבורה הציבורית הגרועה והמצב המזעזע של הפריפריה בישראל פוגעים בחלשים, אלא שכלכלת-השוק של הדיור מוודאת שלא תהיה להם הזדמנות לשנות את המצב. הרכבות כמובן משפרות מעט את המצב של התחבורה הבין-עירונית, אבל שמתם לב למצבה של רכבת ישראל לאחרונה ?

הבעיה הגדולה עם המצב הזה, היא ששינויו מחייב השקעת תקציבים בתשתיות, אומץ ציבורי ונחישות, שקשה לראות אצל פוליטיקאים שמנהלים את מדיניותם על פי קדנציות של 3 שנים. המשילות הישראלית הלקויה סוגרת את כל הבעיות האלה בעטיפה יפה-יפה, ומוודאת שגם הדור הבא ייהנה מהמורשת הזו.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סיום

Some science stories for March - Einstein's week, a few items regarding energy, and more

150 שנה להולדתו של יוסף מרקו ברוך