יום שלישי, 20 במרץ 2012

בדרום ת"א ויתרו על החנייה לטובת אוטובוסים

פוסט מעולה בבלוג "עוד בלוג תל-אביבי" על הדרך שבה רשת הרחובות מהווה מפתח לתחבורה ציבורית יעילה, תוך השוואה בין קו 4 האגדי לקוים פחות כיפיים, הזכיר לי מאמר שרציתי לקשר אליו בזמנו ונשמט לו בין הזמנים, שמלמד כי התושבים של העיר מעדיפים את יעילותה של התחבורה הציבורית על פני כל אלטרנטיבה אחרת.

הארץ דיווח כי במסגרת סלילת שביל אופניים בשכונת שפירא בדרום ת"א, נשאלו התושבים מה הם מעדיפים:

  1.  הצרה של המדרכה וביטול מחצית מקומות החניה ברחוב הראשי של השכונה כדי להשאירו דו-סטרי; 
  2. הסבת הרחוב הראשי לחד-סטרי ושינוי מסלול קו 17 העובר בו; 
  3. הסבת רק חלק מהרחוב לחד-סטרי; 


57% מהתושבים בחרו באפשרות הראשונה. העירייה התאימה את תוכניות השיפוץ להחלטת התושבים. 

אחד התושבים גרס שהבחירה באופציה שתשאיר את התוואי של  17 בעינו היתה ברורה מאליה :  "איך אדם מבוגר יגיע מהשוק עם הסלים שלו?... הוא ירד באזור התעשייה ויבוא ברגל? זה לא הגיוני".

אותו סקר שבחן גם את היקף השימוש בקו 17 לימד כי 71% מתושבי שכונת שפירא וקרית שלום עושים בקו שימוש, וכשליש מהם עושים בו שימוש יומיומי. 

העובדה שאחוז התמיכה בתחבורה הציבורית לא היתה גבוהה יותר אומנם מלמדת על מגמה של שינוי, אבל בעת הזו, נראה שרוב התושבים עדיין מעדיפים תחבורה ציבורית יעילה על פני החלופה של הרכב הציבורי. 

אז אם אנחנו יודעים איך צריך לתכנן תחבורה ציבורית יעילה, ואם אנחנו יודעים שכאשר יש תחבורה כזו, הציבור שמח להשתמש בה ומוכן להקריב את השימוש ברכבו הפרטי, למה אנחנו מחכים ? 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה