יום ראשון, 28 בדצמבר 2014

בשורה לעצלנים שבינינו: 3 פעמים בשבוע, 10 דקות בכל פעם, מתוכן רק דקה אחת אינטנסיבית באמת - ואתם משפרים את בריאותכם

מחקר חדש טוען שאימון ספורט יומי במשך של 10 דקות בלבד, שבתוכו רק 60 שניות מצטברות של עבודה אינטנסיבית, יספיק כדי לשפר את הכושר ואת הבריאות. 

כתבה בהארץ מדווח על מחקר חדש בחקר אימוני הספורט הקצרים:
14 אנשים בריאים בעלי עודף משקל שאינם נוהגים לבצע פעילות גופנית התבקשו לבצע אימון אינטרוולי 3 פעמים בשבוע, במשך 6 שבועות. 
האימון נעשה על אופני כושר (אבל על פי סברת-החוקרים כל סוג אחר של אימון גופני שמאפשר עבודה רגועה ועבודה אינטנסיבית לחלופין יהיה שווה משקל). 
מתחילים בשתי דקות של חימום. 
לאחר מכן 20 שניות של עבודה אינטנסיבית. 
לאחר מכן 2 דקות של נסיעה איטית ורגועה. 
לאחר מכן 20 שניות של עבודה אינטנסיבית.
לאחר מכן 2 דקות של נסיעה איטית ורגועה. 
לאחר מכן 20 שניות של עבודה אינטנסיבית (פעם אחרונה!) 
לאחר מכן 3 דקות של שחרור. 

לאחר חלוף 6 שבועות נערכו במשתתפי הניסוי בדיקות דם, כולל רמות סוכר, יחס שומן-שריר ועוד. 

התברר כי העמידות של המשתתפים  השתפרה בממוצע ב-12% ובממוצע השתפרו מדדי הלחץ-דם ועלו רמות שריר גבוהות יותר. הגברים שהשתתפו בניסוי גם הציגו נתוני סוכר בדם טובים יותר.

חשוב לזכור שמדובר במחקר ראשוני. עדיין לא ברורה הסיבה להבדל בין גברים לנשים. אבל מה שברור לי יותר הוא שקשה מאוד להימנע מאימון גופני נוכח הנתונים האלה, בהסתמך על התירוץ שאני לא מצליח למצוא זמן לאימון גופני... 

לקריאה נוספת 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה