יום שישי, 2 בינואר 2015

להוריד במשקל בלי דיאטה ובלי אימון גופני

ואלה! מביאה כתבה עם טיפים כיצד אפשר לרדת במשקל בלי דיאטה ובלי אימון גופני. לפני התייחסות לגופם של טיפים, חשוב לי להזכיר שרק לאחרונה פורסם מחקר שמלמד שאפשר להסתפק באימון גופני מאוד קצר כדי לשפר את המצב הבריאות (אימון יומי של 10 דקות משך אימון כולל מתוכן רק דקה אחת אינטנסיבית, ונדרשות רק 3 חזרות בשבוע כדי לראות השפעה חיובית על הבריאות!).

ובכל זאת, אם נחזור לעיקר, 5 הטיפים שהובאו במאמר הם:
1. להשתמש בצמחי מרפא
2. לצאת לשמש
3. לישון
4. לשתות תה ירוק
5. להערים על המוח בדרכים שונות כדי להתמודד עם תחושת הרעב (למשל, להקיש לעצמך על המצח כשאתה חש ערגה
    למשהו מתוק).

קראתי את הטיפים ומצאתי את עצמי מגרד בראשי (מגרד, לא מקיש). קודם כל, היה דמיון חשוד בין סעיפים 1 ו-4. בדרך-כלל כשאני רואה כתבה שיש בה דגש סמוי מהסוג הזה, אני מתחיל לחשוד שמנסים לפרסם לי כאן משהו. איך מזהים את מי שמנסים לפרסם? פשוט מאוד, בשיטה הקלאסית הזכורה לכולנו משיעורי 'הבנת הנקרא': לחפש את היוצא-דופן.
מבט מהיר על הרשימה שמעל מראה שסעיף 4 הוא היחיד שנוקט בהמלצת צריכה ממוקדת היטב. אז כנראה ששוב מנסים לעודד אותנו לצרוך תה ירוק. וזה לא חדש. אבל כל מי שטורח לחפש בנושא מגלה שלמרות שיש חוקרים רבים שמתלהבים מהיתרונות הבריאותיים של תה ירוק, סך המחקרים בשאלת השפעת התה הירוק על המשקל מצביעים שאין לו השפעה כזו.

דווקא העצות הפשוטות יותר מגובות מחקרית: אז צאו לשמש ותישנו הרבה.

לקריאה נוספת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה