עלה במרשתת נובמבר 2015

הגיע זמנו של הלקט החודשי של נובמבר 2015. 

נתחיל בבריאות:  
ומענייני בריאות לענייני חברה: 
האם אתם יודעים כמה כסף מקבל תלמיד יהודי בחינוך הממלכתי? תלמיד ערבי? תלמיד בחינוך הדתי הממלכתי ? לא בטוח שהנתונים במאמר הזה באמת משקפים את מלוא המציאות, אבל צריך להתחיל איפהשהוא, לא ?

ומענייני חברה כלליים, לענייני מגדר, מיניות וזוגיות:

ומזוגיות לילדים:
דרור פוייר משיב לדברי-ההבל והשנאה של משה כחלון על כך שעבור האופוזיציה ילדים הם נטל ומשיב שילדים הם גם וגם:"ילדיי הם בשבילי ברכה, ברכה גדולה. אני אוהב אותם והם מאירים את חיי באור יקרות, מהיום שהם באו לעולם הוכפלו כמויות השמחה והסיפוק שלי מאות מונים, בלעדיהם הייתי הרבה פחות והיה לי הרבה יותר משעמם. אף פעם לא התלוננתי עליהם בטור הזה ולעולם גם לא אעשה זאת. אבל מה -הם גם נטל. פחות ממה שהם ברכה, אבל נטל, ועוד איך נטל. הם נטל כמו שאני הייתי נטל על הוריי וכמו שהם היו נטל על הוריהם וכך אחורה ואחורה עד לילדים הראשונים שנולדו. נטל כלכלי, כמובן, אבל זה רק קצה הקרחון. ילד בעולם הוא כמו צל שמוטל עליך תמיד, לפעמים יותר, לפעמים פחות, אבל הוא תמיד יסתיר לך את השמש. הם כל הזמן במחשבותיך, אתה דואג להם ועליהם. צרותיהם הופכות להיות צרותיך כאילו שאין לך מספיק, מחלותיהם מחלותיך (הבן שלי הדביק אותי בדלקת עיניים השבוע. ברכה זה לא, תאמינו לי), מטלותיהם מטלותיך וקשייהם - קשייך. בכל פעם שהם חוצים כביש יורדות לך כמה שניות מהחיים ובכל פעם שהם בוכים, כואב לך. אפילו כשאתה דואג לעצמך, אתה דואג גם בגללם. רוצים להצחיק הורים? תגידו להם שילדים הם ברכה בעיצומה של חופשה משפחתית."

ומאחר והנושא האחרון היה גם די פוליטי, נמשיך לקישורים הפוליטיים המעניינים בהם נתקלתי החודש (ומראש אני מתרה בקורא הסקרן שהחודש לא הקדשתי מקום בלקט לגל הטרור העובר על מדינת ישראל; את זה יספקו רשתות החדשות המטרטרות בעניין בלי סוף ומחלישות את החוסן הנפשי של כולנו בהד המוגבר שהן מקנות לפיגועים; אנחנו נתמקד בחיי השגרה). אז בפוליטיקה, הכוונה לקישורים פוליטיים מעניינים על המתרחש כאן, באיזור ובעולם : 

הפוגה גאוגרפית ממשפחת טיולי השדה האינטרנטיים:
 ---



ואחרי ההפוגה נמשיך לפוליטיקה כלכלית (או כלכלה פוליטית?):
ולכלכלה "נטו" (אם יש כזה דבר בכלל):
ונעבור מכלכלה וטכנולוגיה אל צמד חידושים מעניינים: 

ונסיים בעניינים שלא מצאתי להם קטגוריה משלהם, כך שהם יוזכרו בצוותא בלי שום חוט המחבר ביניהם: 

ואתם? אם התלהבתם, אז במקומכם, הייתי מציץ גם בערוץ שלו... 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סיום

Some science stories for March - Einstein's week, a few items regarding energy, and more

150 שנה להולדתו של יוסף מרקו ברוך