כמה נקודות לגבי חיסוני ילדים נגד קורונה

יוצא לי לאחרונה לתקשר עם מתלבטי, מהססי ומתנגדי חיסונים שלא מבינים עד כמה ההחלטה לא לחסן עלולה לדפוק את העתיד של הילדים הפרטיים שלהם. 

אז מה אני שומע? טוענים שזו תמיד מחלה לא קשה אצל ילדים. אבל זה לא תמיד ככה. ואם אתם עדיין סבורים כך - כדאי שתשימו לב לנתונים שפורסמו בארה"ב לגבי העלייה המדאיגה בשלהי דצמבר באשפוזים בגלל קורונה של ילדים (מאתר HealthData.Gov) -

Pediatric COVID 19 Hospitalizations by State - healthdata.gov, 2/1/2022


לפי הדיווח בAP NEWS מלמד כי שיעורי האשפוז של ילדים (מתחת לגיל 17) בארה"ב עלו ב66%!
During the week of Dec. 22-28, an average of 378 children 17 and under were admitted per day to hospitals with the coronavirus, a 66% increase from the week before, the Centers for Disease Control and Prevention reported Thursday.

האומנם נראה לכם שאשפוז הוא חוויה רצויה עבור הילד שלכם? האומנם אשפוז מאפיין מחלה לא קשה?

אין ספק שבהשוואה לאשפוזי מבוגרים, ילדים מאושפזים פחות. אבל ככל שמדובר בוריאנט שמצליח להדביק יותר ילדים, גם אם אחוז האשפוז הכולל הוא נמוך מאוד, באוכלוסיית חולים של מאות אלפים יהיו אלפי מאושפזים!

.-.

עוד אני שומע שטוענים שאין שום מקום לחיסוני קורונה בבתי הספר. שזו פלישה של שירותי בריאות לביה"ס. היה כדאי שמי שטוען את זה ילמד קצת לפני שהוא מדבר. שירותי בריאות לתלמיד הם שירות בריאות שניתן בישראל עוד לפני קום המדינה. ראו למשל את התמונה הזו של אחות בבית ספר בירושלים מ-1936 (התמונה היא ברשות הציבור ומצוטטת מויקיפדיה)


ההגיון מאחורי שירות הבריאות לתלמיד הוא פשוט: רפואה מונעת היא הרפואה האפקטיבית ביותר, ואספקת שירותי בריאות בבתי הספר היא הדרך היעילה ביותר להגיע לכל הילדים, גם אלה שהוריהם אולי מתקשים בהבאתם למרפאה, בוודאי בהקשר של טיפול רפואי מונע, שניתן בדרך כלל כשהילד איננו סובל מחולי מסויים. 


.-.
ונקודה אחרונה- החיסון לילדים אושר לפני כחודשיים, כפי שאפשר לראות בדיווח הבא של ABC: 


"After authorization of Pfizer-BioNTech COVID-19 vaccine for children aged 5–11 years during October 2021, and administration of approximately 8 million doses, local and systemic reactions after vaccination were commonly reported to VAERS and v-safe for vaccinated children aged 5–11 years. Serious adverse events were rarely reported."

אפשר להבין את החשש מטיפול רפואי מונע חדש. אבל הנתונים המצטברים ברורים. והיקף הסכנה מהוירוס הולך וגדל בימים אלה. 

הגיע הזמן להפסיק לחכות. הקשיבו למשרד הבריאות - חסנו את הילדים. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

למה לא לובשים את הטלאי הצהוב בישראל ביום השואה ?

Some science stories for March - Einstein's week, a few items regarding energy, and more

קורס מבוא לפיק ניוז