שהיה במיטות שיזוף מגדילה את הסיכון לסרטן-העור ב-74% ! (ויש תחליף לא מסוכן)

מחקר שמצוטט על ידי הconsumer reports, מגזין הצרכנים האמריקאי היוקרתי, קובע חד-משמעית: שימוש במיטות שיזוף מגדיל סטטיסטית הסיכון לסרטן-העור ב-74% !
המחקר, שפורסם בירחון של האגודה האמריקאית לחקר הסרטן, דיווח שהאינטנסיביות של קרינת האולטרה-סגול של כמה סוגים של מיטות שיזוף עלולה להיות חזקה פי 10-15 מזו של קרינת השמש באמצע היום. כן נמצא מתאם ברור בין גדילת הסיכון לשהות ממושכת יותר במיטות שיזוף. למרות זאת, אם אתם מאמינים במיתוס השקרי "שיזוף איטי במיטות שיזוף יוצר הגנה" אתם לא לבד. מחקר של האקדמיה האמריקאית לרפואת עור מצא שיותר מחצי מהאמריקאים סבורים כך. לנוחות דוברי האנגלית שבינינו, רצ"ב ציטוט מהדיווח המקורי  -

"It should no longer be a surprise that indoor tanning beds increase the risk of melanoma up to 74 percent, according to a study in a journal from the American Association for Cancer Research. The AAP reported that the intensity of ultraviolet radiation of some tanning units can be 10 to 15 times higher than that of a midday sun. Also, the more time people spend in tanning beds, the higher their risk. The myth of a “safe base tan” should have been debunked by now; however, an American Academy of Dermatology survey found that more than half of adults think a base tan is a healthy way to protect skin from sun damage. The indoor tanning industry estimates that some 30 million Americans visit tanning salons each year."
אבל בואו נמשיך לבשורות נעימות יותר.
החברים מהconsumer reports לא רק מדכאים את מי שרוצה להשתזף.לדבריהם יש פתרון יעיל ובטוח לסוגיה שמתחילה להטריד  את כל מי שמקפיד על מראהו, עם בוא האביב: קרמים משזפים שמשאירים את העור שזוף לתקופה של כמה ימים (בין 2-5 ימים אחרי שמפסיקים לשים את הקרם המשזף).

כדאי לשים לב - הטיפ הוא קרמים ולא הספריי-ים לשיזוף למיניהם. הספריי-ים לא מומלצים מאחר והם קשים מאוד לתפעול, בדרך כלל מחייבים מישהו/מישהי שיעזרו בתפעול, מרובי שלבים ולעתים יקרים הרבה יותר מהקרמים (היתרון של הספריי-ים - מתחילים פעולתם תוך מספר שעות, ומחזיקים מעמד יותר מהקרמים). 
גם צרכנים ישראליים מדווחים על אי-שביעות רצון מהספריי-ים ואפשר למצוא טיפים דומים בסוגיה. נראה שכולם מסכימים שהקרמים העדיפים הם -

  • Delicious Self Tanning Cream של קלרינס (קרם לשיזוף עצמי) 
  • L'OREAL PARIS BRONZE GEL SUBLIME (ג'ל גוף לשיזוף עצמי)
פירוט לגבי מחירים אפשר למצוא בלינק הבא. (הבהרה: כשאני כותב שכולם מסכימים, זה לא אומר שאין עוד מוצרים, שהמליצו עליהם בחלק מהמקומות. המוצרים שעליהם כולם מסכימים, הם באמת - מוצרים שאפשר למצוא המלצות עליהם בכל המקומות).

לא לשכוח לפני שמתחילים -
  1. לקרוא את הוראות הבטיחות. 
  2. לשים קרם לחות באיזורים יבשים כמו מרפקים, ברכיים, עקבים וכיוב' (גם שיזוף אחיד באיזורים הבעייתיים האלה, וגם מפחית הסיכוי לכתמים). 
  3. לעשות הכל עם כפפות (כי יכולים להופיע כתמים על כפות הידיים (במיוחד הציפורניים!) גם אם רוחצים מהר). 
  4. להיזהר על העיניים והשיער. 
  5. למרוח אחיד, ולזכור שקל יותר לתקן גוון שיזוף קל מאשר להתמודד עם גוון שיזוף מופרז... 
וכמובן שכשיוצאים להפגין ה"שיזוף" החדש לא לשכוח לשים קרם מגן מקרינת-השמש !

ולחשוב שפעם אפשר היה סתם לרדת לים בלי דאגות.... 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סיום

Some science stories for March - Einstein's week, a few items regarding energy, and more

150 שנה להולדתו של יוסף מרקו ברוך