כל אחד בוחר את הדרך ללכת

שדר גל"צ, עדי טלמור, בחר לשים קץ לחייו לאחר שחלה במחלת הסרטן.טלמור שם קץ לחייו בשווייץ, בעזרת ארגון דיגניטאס השווייצרי, מאחר ובישראל  אסור לסייע לאחר להתאבד. אפשר להתווכח על ערכיות הבחירה, אבל אין ספק בייחודיותה של הדרך בה בחר. במכתבים שהותיר אחריו הסביר:
"58 שנים התנהלו חיי על מי מנוחות ובנעימים, עד שכאבים עזים בצלע החזה אותתו. לא נשלם אך תם...
מה לי כי אלין? נהניתי כמעט מכל רגע בחיי הלא קצרים ואני מודה לכל מי שהרעיפו עליי חיבה ואהבה והיו לא מעט, כמו הרבים סביבי שאהבתי וחיבבתי עד מאוד. היה נעים אם זה היה נמשך עד אין סוף, אבל טיפשים ממני כבר קבעו שלכל דבר טוב יש סוף. אז עכשיו הסוף של הטוב שלי. מילא. מי קבע שצריך לחיות עד גיל 90? ...
הטיילת של תל אביב העניקה לי שעות רבות של אושר והנאה בימי חיי, יותר מכל מקום אחר... נהגתי בעיקר לשבת על ספסל האבן המחופה בעץ חום, מול החלק הדרומי של מלון 'דן' ומסעדת רפאל, להתבונן בים היפהפה, להתעמל, לרכוב הלוך ושוב על אופניים ולשוחח עם תיירים. אני מזמין אתכם להיפרד ממני שם, לקראת שקיעה. גופי לא יהיה עוד שם, אבל אולי נשמתי".

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

Some science stories for March - Einstein's week, a few items regarding energy, and more

150 שנה להולדתו של יוסף מרקו ברוך

סיום