על אושרם ודכאונם של הגברים

מתברר שבניגוד למחשבה המקובלת, דיכאון איננו נפוץ פי שניים בקרב נשים. הוא פשוט קשה יותר לזיהוי, כי גברים מסתירים עצב וייאוש הרבה יותר טוב מנשים. מאותו מאמר למדתי שלמרות שניסיונות התאבדות נפוצים פי-4 בקרב נשים, הרי שההצלחה של ההתאבדות גבוהה פי-4 אצל גברים. ומכאן אפשר להבין שגברים לוקחים את העצב שלהם הרבה יותר אישי, והרבה יותר ברצינות.

אם זה כך, מה גורם לגברים אושר ? באופן שהפתיע גם את מבצעיו, גילה מחקר שגברים מאושרים כשהם נוטלים חלק במטלות הבית. החוקרים ציפו שהעזרה בבית תגרום אושר דווקא לנשים, אבל הן לא התרגשו יותר מדי. לעומת זאת, גברים שעזרו בבית התגלו כנינוחים מאוד ולחוצים פחות.

העובדה שהנשים שנהנות מחלוקה שווה יותר של המטלות אינן מאושרות יותר מאחיותיהן העושות עבודה כפולה היא מרתקת, וזה שהן לא חושבת שהחיים שלהן טובים יותר למרות שבן-זוגן מוריד מהן נטל משמעותי, אומר הרבה על אושרן ודכאונן של נשים. אבל הפוסט הזה עוסק באושר והדיכאון של הגברים, והמסקנה המיידית שצריך להסיק גבר הרוצה להיות מאושר היא פשוטה: תהיה גבר.

בזמנו התקשורת דיווחה על חוק בספרד שחייב את גברי ספרד לעזור בעבודות הבית. קשה להאמין שהחוק ההוא נאכף, אבל עכשיו הולך ונהיה ברור שלגברים יש אינטרס לעסוק בעבודות הבית.

ויפה שעה אחת קודם.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סיום

Some science stories for March - Einstein's week, a few items regarding energy, and more

150 שנה להולדתו של יוסף מרקו ברוך