המציאות שבה כדורסל הוא עסק

אלעד זאבי במאמר מצויין בהארץ, מתאר את חיי השחקנים שאינם סופרסטארים ב-NBA, מה נדרש לעשות שחקן כזה, ומדוע כמעט אף שחקן - כולל הסופרספטארים - אינו מוגן במציאות שבה כדורסל הוא עסק. 

"בזמן שעל הפארקט שחקנים משחקים, מאחורי הקלעים ב-NBA מתנהל משחק נוסף, שונה לגמרי וסמוי מן העין. משחקים אותו אנשים עם חליפות ועניבות, שמטרתם אחת –להשיג את התוצאות הטובות ביותר בפחות כסף. כשמשחק כזה מוכרע ומתקבלת החלטה, לאיכויות או טיב משחקו של השחקן שמשלם את המחיר לא חייב להיות קשר ישיר. "

בהחלט שווה מבט לכל מי שמתעניין במשחק הכדורסל ובספורט המודרני .

נקודה אחת במאמר שנכתב סביב שחרור של גל מקל מהניו אורלינס פלקינס אשר הטרידה אותי, היא הנסיון להבדיל בין שחקני ספסל אחרים לבין גל מקל, בטענה שמקל "בשביל להראות מה הוא יודע, יצטרך כדור ביד, ביטחון ומספיק דקות משחק."
אבל העובדה היא ששחקן ברמות האלה, כדי להראות מה הוא יודע, לא יכול להסתמך על 'מספיק דקות משחק' בזמן הנוח לו. מי שמבקש להצליח ברמות האלה חייב להגיע עם רמות גבוהות של דריכות ונכונות לפעולה, כך שיוכל 'להראות מה הוא יודע' כשיקבל את ההזדמנות.
לא להיפך.

קל להבין את החשיבות הקריטית של ההיבט המנטלי בספורט המודרני כשמנסים לדמיין את האתגר העצום הזה - להיות נכון ודרוך לפעולה ברמות הביצוע הכי גבוהות שלך, כל משחק, כשבסופם של רוב המשחקים אתה עלול לסיים את הערב בלי ששיחקת כלל.

כשחושבים על זה, המצב הזה מזכיר במידה רבה את חייהם של חיילים לוחמים. רוב זמנם של חיילים לוחמים, מקידמת דנא, גם במלחמות הגדולות ביותר בהיסטוריה, לא עבר בקרבות אלא בהמתנה, בצורה כזו או אחרת. אולי בכלל הייתי צריך לבחור בכותרת 'המציאות שבה כדורסל הוא מלחמה?'

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

Some science stories for March - Einstein's week, a few items regarding energy, and more

קורס מבוא לפיק ניוז

סיום