סתם עוד ערב כדורסל או שמא קריעה מבשרת רע ?

 מינסוטה טימברוולבס קרעה את הקליבלנד קאבאלירס אתמול בלילה. פשוט קרעה. אין לזה מילים אחרות. 

כשמתבוננים על מצב הקבוצות ערב המשחק, רואים שהקאבס הגיעו ללילה הזה כשהם במקום שלישי במזרח, מוליכים את הבית המרכזי, עם 25 נצחונות ו-14 הפסדים. הוולבס הגיעו ללילה הזה כשהם מקום רביעי במערב, מוליכים את הבית המערבי, עם 25 נצחונות ו-16 הפסדים. 

וכמובן, כל מפגש של מינסוטה וקליבלנד, כל עוד בראשונה ישחק אנדרו וויגינס ובשניה ישחק קוין לאב, יהיה משחק טעון על רקע הטרייד ההוא, במסגרתו מינסוטה מכרה את ההווה שלה (לאב) תמורת העתיד שלה (וויגינס) וקליבלנד עשתה בדיוק את ההיפך, על רקע חזרתו של הבן האובד, לברון ג'יימס. 

קליבלנד כבר קצרה את התשואה על אותו טרייד, במסגרת האליפות של עונת 2015-2016. האם הגיע זמנה של מינסוטה לקצור את התשואה ? 

לפחות במשחק הזה, זה בהחלט נראה כך. וויגינס הוביל את קלעי מינסוטה ונראה מחוייב להחריד (לא אחת, במיוחד על חשבונו של לאב). 

לעומת וויגינס, לברון שיחק גרוע. אפילו כתב החצר של לברון, בריאן ווינדהורסט, הסכים לכך כשתיאר את מדד הפלוס/מינוס שעמד על מינוס 39 של לברון. 

לברון לא היה לבד. כל החמישיה הפותחת של קליבלנד היתה לא-מרשימה. בלשון המעטה. קליבלנד גילתה כאן משהו עצוב על עצמה. היא כבר לא יכולה להסתכל על עצמה כקבוצה גדולה. אין לה את היכולת הזו, המיוחדת, להתעלות בערבים הגרועים. הערב הזה היה איתות ברור לכך. 
נכון, יש לקאבס הרבה תירוצים. העיקריים שבהם הם החזרה מפציעה של טריסטן תומפסון ואייזיאה תומאס. מדובר בחמישיה בהסתגלות. בקבוצה שבאמצע העונה עדיין מחפשת את הקצב שלה והביחד שלה. וגרוע מזה - מדובר בקבוצה שידעה שהיא תגיע לרגע הזה ותצטרך לעבור את התהליך הזה. 

אבל עיקר הבעיה היא שקליבלנד כיום היא - בבירור - קבוצה שקמה ונופלת על רמת ההתמקדות של לברון ג'יימס. אם הוא מפוקס, יש לה ערב שלרוב יהיה מצויין וגם אם כל האחרים לא ממוקדים, הקבוצה עדיין נראית טוב. אבל אם לברון לא בפוקוס, הקבוצה מסריחה. 
אין מילים טובות יותר לתאר את זה. 
והבעיה האמיתית של קליבלנד היא שמבחינת לברון זה בדיוק המצב שהביא אותו לנטוש את מיאמי. לברון לא אוהב להיות השחקן המסויים הזה שהכל יושב עליו. תגידו מה שתגידו על מקומו בהיסטוריה - האיש לוקח אליפויות רק כשיש לידו שני סופרסטארים. אחד שמוריד ממנו את הלחץ ושני שמוריד ממנו את הפוקוס של הקבוצה השניה. 

ראינו ב-3 ההתמודדויות שלו מול גולדן סטייט שאם הוא השחקן האיכותי היחיד בקאבס, זה שמוביל בכל הקטגוריות, הם לא מנצחים. 

מבחינת קליבלנד, הערב הזה צריך להיות אור אדום. כי כל אוהד ספורט שעקב אחרי ג'יימס לאורך השנים מבין שאם הקבוצה תקום ותיפול על סמך היכולות של לברון, בקיץ הוא יילך למקום אחר. כזה שיאפשר לו את אותם תנאים שקיבל במיאמי, התנאים שבהם הוא מגיע לשיאו, התנאים שמאפשרים לו להיות הראשון בין שווים, ולא זה שכולם מוסרים אליו וזזים הצידה. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סיום

Some science stories for March - Einstein's week, a few items regarding energy, and more

150 שנה להולדתו של יוסף מרקו ברוך