לוק לונגלי ופרק חסר (נוסף) בריקוד האחרון

 אחד הפרקים החסרים מסדרת הדוקו-ספורט, 'הריקוד האחרון', זכה להתממש, בדמות הסרט התיעודי על לוק לונגלי, מי שהיה הסנטר הפותח של השיקגו בולס באליפויות 1996-1998, אבל כמעט ולא הוזכר בסדרה. 

מנער שלא באמת ראה כדורסל כחלק מהותי בעתידו, לונגלי מצא עצמו עם הצעה למלגה במכללה בארה"ב, ונסחף לשם בעקבות שילוב של מה שהוא מכנה סקרנות מטופשת ותשוקה להרפתקאה וכרטיס בחינם לאמריקה. 

ומשם? כמו שאמר אחד מחבריו לנבחרת האולימפית של אוסטרליה, כדורסלן העבר האוסטרלי, אנדרו ולאהוב בטון שנשמע מעט מריר, זה כמעט כמו אלגוריתם... אתה שם את המשתנים הנכונים. גובה 2.18 מטר, חוכמה, חוזק, בחור טוב, IQ גבוה, הולכים לבחור אותך בדראפט. 

כששואלים את לונגלי איך הוא זכה בשלוש אליפויות נ.ב.א, הוא משיב - טוב, קודם כל עברתי בטרייד לשיקגו בולס (מהמינסוטה טימברוולבס) וזה היה החלק הראשון. והרבה דברים ממוזלים לאחר מכן. וזה כמובן הטון האוסטלי שמסתיר הרבה מאוד זיעה, כאב ומאמץ. לונגלי עבר לשיקגו מאוחר בעונת 1993-94 (העונה שבה מייקל היה בפרישה). הקבוצה היתה קבוצה טובה מאוד, וכשמייקל חזר, הדברים התחילו להתחמם מאוד. 

התיאור של לונגלי את מערכת היחסים שלו עם ג'ורדן הוא אחד הישרים יותר ששמעתי עד היום מחבריו לקבוצה של ג'ורדן: 'אני עדיין הייתי ילד שמעצב את עצמו...MJ היה אלוף העולם שלוש פעמים, השחקן הכי טוב על הפלנטה... אז היה אותו ואותי ובינינו את שאר הקבוצה והיינו צריכים למצוא דרך להיות יחד. זו לא היתה עדיפות עבורו אבל זו היתה עדיפות עבורי. אני אסיר תודה בצורה עמוקה לMJ על כך שהראה לי איך להיות שחקן כדורסל טוב יותר, על כך שפיצה על החולשות שלי עם היכולת המבריקה שלו. אתה לא חייב לאהוב בחור כדי שיהיה לך אכפת ממנו, כדי לשחק כדורסל יחד. לא אהבתי את MJ. חשבתי שהוא קשה. מחמיר שלא לצורך עם חבריו לקבוצה וכנראה עם עצמו....לא נהניתי במיוחד להיות לידו. וזה היה בסדר מבחינתי ומבחינת MJ. בסופו של יום, מצאנו דרך לכבד זה את זה על על המגרש ולהתקיים יחד וזה היה בסדר.'

מה שהיה מאוד מיוחד בעיניי דווקא ב'פרק' הזה של הlast dance היה העיסוק בפרישה של לוק לונגלי ובחיים שאחרי. 

אני חושב שמאז the game המופתי של ken dryden לא נתקלתי בעיסוק מעמיק כל-כך במעבר ממשחק פעיל לחיים שאחרי ובמחיר שהספורט המקצועני גובה מאלה הזוכים להשתתף בו. 




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

למה לא לובשים את הטלאי הצהוב בישראל ביום השואה ?

Some science stories for March - Einstein's week, a few items regarding energy, and more

קורס מבוא לפיק ניוז